Maaritin päivä - miten asiakkaan palvelutarpeen tunnistaminen ja palvelujen yhteensovittaminen onnistuu tulevaisuuden sote-keskuksessa?

Tiistai 13.9.2022 klo 12.30 – 15.30

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Maaritin päivä - miten asiakkaan palvelutarpeen tunnistaminen ja palvelujen yhteensovittaminen onnistuu tulevaisuuden sote-keskuksessa?

Webinaari, THL

Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelman järjestämä kansallinen tilaisuus.

"Ottaessaan yhteyttä Maarit kuulostaa itkuiselta ja hätääntyneeltä. Hän kuvaa olonsa aivan kamalaksi; henki ei kulje ja hän ei saa nukuttua selkä- ja hammaskivun takia. Raha-asiat ovat sotkussa ja Maaritia huolettaa myös aikuisen pojan tilanne."

Teemailtapäivän aikana kuulemme, miten juuri eläköitynyt, monisairas Maarit hakeutuu erilaisiin sote-palveluihin eri puolella Suomea. Mitä hänen tarinansa taustalla löytyykään ja miten Maaritin palvelutarve tunnistetaan? Kansallisen päivän teemoina nousevat konkreettisesti case-esimerkin avulla esim. segmentointi, osallisuus, osaaminen ja ammattitaito, sujuvat palvelupolut ja keskinäinen yhteistyö. Estradi on hyvinvointialueen kehittäjillä, jotka kuvaavat Maaritin kulkua erilaisissa palveluissa. 

Ohjelma

12.30-12.40 Tervetuloa

12.40-13.00 Johdatus päivän teemaan
Palvelujen yhteensovittaminen asiakkaan näkökulmasta, yksikön päällikkö, ylilääkäri Anu Niemi, THL

13.00-13.10 Kuvitteellisen asiakkaan, Maaritin esittely

13.10-13.20 Tauko

13.20-14.50 Miten Maaritin polku meillä kulkee: miten oli ennen,  miten toimimme nyt ja mihin olemme matkalla? Kolme erilaista case-esimerkkiä

1. Maarit soittaa tutulle terveysasemalle arkiaamuna, Etelä-Pohjanmaa
2. Maarit ottaa yhteyttä keskitettyyn asiakasohjaukseen, Etelä-Karjala

3. 
Maarit kävelee sisään klo 16 jälkeen päivystykseen, Päijät-Häme

14.50-15.25 Asiantuntijoiden vuorovaikutteiset kommenttipuheenvuorot

15.25-15.30 Loppusanat

Ilmoittaudu tästä (webropol.com)

Kohderyhmät: kunnat, järjestöt ja yhteisöt, hyvinvointialueet